رفتن به مطلب
نحوه ی گذاشتن مطلب در انجمن
درخواست طراحی جلد برای رمان
قوانین و راهنمای ارسال کتاب در حال تایپ آمورش مخصوص تازه واردین
~~~Armita~~~

اگر ناخن‌هایتان تغییر شکل داده به پزشک مراجعه کنید

پست های پیشنهاد شده

         
اگر ناخن‌هایتان تغییر شکل داده به پزشک مراجعه کنید  
 

شکل ناخن‌های شما می‌تواند نشانگر وضعیت سلامت شما باشد. اگر دیدید که ناخن‌هایتان در حال «چماقی شدن» است، به پزشک مراجعه کنید. حالتی است که ناخن‌های دست و پا برآمده و خم می‌شوند.به گزارش مداسپیس،‌ چماقی شدن ناخن می‌تواند نشانه بیماری‌هایی مانند انسداد ریوی مزمن، برونشیت، تنگی نفس یا آسم و حتی سرطان ریه باشد.

 

 این تغییر شکل ناخن ابتدا با نرم شدن آن شروع می‌شود و سپس ناخن خم می‌شود.باور عمومی پزشکی بر این است که علت این امر جمع شدن مایعی در بافت نرم ناخن است که باعث افزایش جریان خون به آن می‌شود. در نتیجه ناخن‌ها از آنچه که در حال عادی هستند نرم‌تر می‌شوند و پف می‌کنند.با آنکه این حالت معمولا باعث اختلال در فعالیت‌های روزانه نمی‌شود اما از آنجا که ممکن است نشانه بیماری‌های جدی‌تری باشد، در صورت بروز،‌ مراجعه به پزشک ضروری است.به گزارش اکسپرس، جامعه تحقیقاتی سرطان در بریتانیا اعلام کرده که از هر ده بیمار مبتلا به سرطان ریه، سه نفر آنها مشکل چماقی‌شدن ناخن را داشته‌اند. تغییر فرم ناخن‌ها حتی می‌تواند علامت بیماری‌های قلب و معده هم باشد.
 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
مجله زندگی ایده آل: ناخن‌ها جداي از اين‌كه نشاني از زيبايي‌اند، يكي از بخش‌هاي بدن هستند كه مي‌توانند سالم بودن يا نبودن جسم را هم نشان دهند. تغيير شكل ناخن‌ها از نخستين نشانه‌هايي است كه مي‌گويد بدن شما با مشكلي روبه‌رو شده. اين نشانه‌ها آن‌قدر در ناخن‌ها واضح و روشن هستند كه در بسياري از موارد خود زنان پيش از مراجعه به پزشك متوجه مي‌شوند.
 
اين نشانه‌ها را جدي بگيريد

علم پزشكي ثابت كرده است اصلي‌ترين راه براي داشتن ناخن‌هاي سالم پيروي از يك رژيم غذايي درست است و سالم زندگي‌كردن يا نكردن را مي‌توان از روي همين 20 ناخن دست و پا به آساني تشخيص داد.  ناخن‌ها نمايشگر سلامت شما هستند، اين نكته را فراموش نكنيد. در كنار تغذيه مناسب، ناخن‌ها مي‌توانند زودتر از هر عضو ديگري در بدن شما آلوده به قارچ‌ها و ميكروب‌ها شوند و برخي از اين قارچ‌ها ممكن است تنها با يك بار ابتلا براي هميشه ناخن‌هاي شما را از بين ببرند. برخي علائمي كه با مشاهده آنها روي ناخن‌هاي‌تان بايد نگران باشيد و خيلي زود به پزشك مراجعه كنيد، عبارتند از:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ظهور علائم بيماري از روي ناخن
 
 
  •  كمبود آهن يا پروتئين / كلسيم: ناخن‌ها شكننده، مقعر همراه با خال‌هاي نيمه سفيد مي‌شوند.
  •  استفاده بيش از حد از نمك: رشد غيرعادي پوست يا همان كوتيكول در اطراف ناخن
  •  عصبي بودن يا تيروئيد پركار: جدا شدن ناخن از گوشت
  •  مشكلات تنفسي: تيره شدن ناخن و مايل شدن رنگ آن به رنگ آبي يا حتي كبود
  •  مبتلا بودن به بيماري برونشيت: ناخن مايل به زرد
  •  كم خوني: رنگ پريده ناخن ها
  •  كمبود ويتامين: پوسته پوسته شدن سطح ناخن
  •  كمبود روي: رشد كم ناخن
  •  كمبود سبزيجات و روغن‌هاي گياهي در رژيم غذايي: نازك شدن قشر ناخن
  •  افراط در مصرف گوشت قرمز: ايجاد برآمدگي روي سطح ناخن
 
با ظاهر شدن هر يك از اين نشانه‌ها روي ناخن‌هاي‌تان مطمئن باشيد درست غذا نمي‌خوريد يا دچار بيماري شده‌ايد و اين يك زنگ خطر جدي است نه تنها براي ناخن‌هاي‌تان بلكه تهديدي است بر ديگر اندام‌هاي داخلي‌تان.

سلامت رژيم غذايي‌تان به وضوح بر اين قشر به ظاهر تزئيني بدن تاثير‌گذار است، هر چند كه سالم بودن خود ناخن‌ها هم به‌عنوان يك اندام كارآمد اهميت بسزايي دارد، در واقع با داشتن ناخن‌هاي سالم مطمئن مي‌شويد كه بدن سالمي هم داريد.
 
روغن‌هايي كه معجزه مي‌كنند

حفظ سلامت ناخن‌ها برخلاف تبليغات شركت‌هايي كه محصولات آرايشي و بهداشتي توليد مي‌كنند، دشوار نيست و نياز به هزينه كردن پول زيادي ندارد. بسياري از اين مشكلات را مي‌توان در كنار تصحيح رژيم غذايي با استفاده از حمام ناخن رفع كرد، يعني مي‌توانيد با قرار دادن ناخن‌هاي‌تان در يك كاسه كوچك از روغن‌هاي طبيعي اين مشكلات را برطرف‌كنيد. به ياد داشته باشيد هيچ اندام ديگري به اندازه پوست و ناخن خاصيت جذب كردن ندارد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ظهور علائم بيماري از روي ناخن

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ظهور علائم بيماري از روي ناخن

روغن هسته زيتون: روغن هسته زيتون و حتي روغن هسته انگور به‌شدت از عناصر لازم براي يك ناخن سالم اشباع شده‌اند و خاصيت اصلي شان اين است كه بيش از روغن‌هاي ديگر جذب پوست و ناخن مي‌شوند.

روغن زيتون: به‌نظر مي‌رسد پوشاندن گهگاه پوست و ناخن با قشر نازكي از روغن زيتون پيش از حمام فايده‌اش بيشتر از خوردن روغن زيتون است. اين روغن سرشار از ويتامين است. مي‌توانيد هر بار در حمام از شيوه ماساژدادن ناخن‌هاي‌تان با اين روغن استفاده كنيد.
 
سرعت رشد ناخن‌ها فرق دارد

سرعت رشد ناخن بستگي به عوامل بسياري ازجمله سن، تغذيه، بيماري‌ها، هورمون‌ها و فصل دارد:
 
  • ناخن به شكل طبيعي ۳ ميلي‌متر در ماه رشد مي‌كند.
  • سرعت رشد ناخن‌هاي دست 2 تا 3 برابر بيشتر از ناخن‌هاي پاست.
  • سرعت رشد ناخن‌ها در تابستان بيشتر از زمستان است.
  • سرعت رشد ناخن‌ها در افراد راست دست در دست راست و افراد چپ دست در دست چپ بيشتر است.
  • سرعت رشد ناخن‌هاي مردان از زنان بيشتر است. (جز در زنان باردار و مسن)
  • اگر ناخن به‌طور كامل از جايش كنده شود براي دست، ۳ تا ۶ ماه طول مي‌كشد تا مجددا به‌طور كامل رشد كند و براي ناخن‌هاي پا ۱۲ تا ۱۸ ماه است.
 
نكته‌هايي كه ناخن‌هاي شما را فولادي مي‌كند

1. غذاهاي سرشار از پروتئين را در اولويت برنامه غذايي‌تان قرار بدهيد. اگر مشكل كبدي نداريد يكي از بهترين گزينه‌ها مصرف 2بار تخم مرغ در هفته است، حواس‌تان البته به كلسترول خون‌تان هم باشد.
 
2. غلات بخوريد، از آجيل و دانه‌هاي روغني هم غافل نباشيد.
 
3. مطمئن باشيد كه حداقل 50درصد رژيم غذايي‌تان شامل سبزيجات و ميوه‌هاي تازه است.
 
4. اضافه كردن غذاهايي كه از سيليكون غني شده‌اند كمك زيادي به رشد ناخن‌هاي شما مي‌كند، پياز، ماهي، كلم بروكلي و همه سبزي‌ها در اين زمينه كارساز هستند.  
 
5. مواد‌غذايي سرشار از بوتين همچون برنج قهوه‌اي و دانه‌هاي سويا تاثير معجزه آسايي در سلامت ناخن‌ها دارند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
 
 
 
6. از روغن‌هاي گياهي همچون زيتون و روغن هسته انگور در پخت و پز استفاده كنيد.
 
7. غذاها و محصولاتي كه ميزان ويتامين B موجود در آنها بالاست يكي ديگر از نكته‌هاي كليدي براي داشتن ناخن سالم هستند.  
 
8. حداقل يك‌بار در ماه جوشانده‌اي با تركيب يونجه، ريشه بابا آدم، زنجبيل، قاصدك و گشنيز براي خود دم كنيد.
 
9. سلامت ناخن‌ها با استفاده از عسل طبيعي هم حاصل مي‌شود. اگر دور ناخن‌هاي شما زخمي شده‌اند يا مدت زيادي لاك روي ناخن‌هاي‌تان بوده، سراغ عسل برويد. يك روش براي التيام جراحت نوك انگشتان و ناخن‌ها، خيساندن آن‌ها در عسل است. براي راحت‌تر شدن استفاده مي‌توانيد كمي عسل را گرم كنيد. بايد انگشتان را ۱۵ تا۲۰ دقيقه در عسل بخوابانيد. سعي كنيد اين درمان را هر شب قبل از خواب انجام دهيد. براي زخم‌هاي بسيار شديد، مي‌توانيد دست‌ها را به عسل آغشته كنيد و بعد دست‌هاي خود را با دستكش بپوشانيد و در نهايت بخوابيد. عسل ضد‌باكتري است و مي‌تواند باكتري روي بريدگي‌ها را بكشد و از بين ببرد. به اين ترتيب بريدگي‌ها از هرگونه آسيب محفوظ مي‌مانند. با اين حال استفاده از عسل همراه موم در رژيم غذايي هم تاثير بسزايي در سلامت ناخن‌هاي شما دارد.
 
10. اگر از سفيدي و رنگ طبيعي ناخن‌هاي‌تان راضي نيستيد چند ماه يك بار مي‌توانيد از دم نوش سوسن عنبر استفاده كنيد، نوشيدن اين دم نوش به شفاف شدن ناخن‌هاي شما كمك مي‌كند.
 
چرا زنان بايد لبنيات و تخم‌مرغ بخورند؟

بيوتين: در افرادي كه دچار سوء تغذيه نيستند كارآمدي ماده مغذي بيوتين كه بخشي ازويتامين B – كمپلكس است، براي سلامت ناخن‌ها به اثبات رسيده است. پژوهشگران مطالعه‌اي را روي افرادي كه مصرف بيوتين آن‌ها ظاهرا طبيعي بود (28 تا 42 ميكروگرم در روز) انجام دادند و متوجه شدند افرادي كه ناخن‌هاي نازك، شكننده و شكسته شده داشتند، وقتي به مقدار 5/2 ميلي‌گرم (2500 ميكروگرم) يا تقريبا70برابر مقدار متوسط نياز روزانه بيوتين مصرف مي‌كردند، ضخامت ناخن‌هاي‌شان 25 درصد افزايش مي‌يابد. دليل ضخامت ناخن هم اين است كه بيوتين به داخل ماتريكس ناخن جذب مي‌شود و در آنجا به اصلاح ناخن‌هاي شكننده كمك مي‌كند. به بيماران مبتلا به سستي ناخن مكمل‌هاي بيوتين تجويز مي‌شود. درحالي‌كه بيوتين يكي از بي‌خطرترين مواد مغذي است اما اين ميزان را فقط زيرنظر پزشك مي‌توان مصرف كرد. زرده تخم‌مرغ، آرد سويا، غلات و قارچ از جمله منابع غني بيوتين هستند. كلم برگ، عدس و شير نيز تا حدي حاوي بيوتين هستند.

كلسيم: جداي از نوشيدن شير و استفاده از لبنيات مي‌توانيد **** کلمه فیلتر شده ****‌گاه ناخن‌هاي‌تان را در يك پياله كوچك شير به‌مدت نيم ساعت قرار بدهيد، در اين روش نيازي به ماساژ نيست. به اين ترتيب به استحكام ناخن‌هاي شما افزوده مي‌شود.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ظهور علائم بيماري از روي ناخن

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ويتامين A: اين ويتامين در كنار كراتين و سيليكون طبيعي يكي از عناصر اصلي در سلامت ناخن است. كمبود ويتامين A سبب ايجاد خشكي و شكنندگي در ناخن‌هاي شما خواهد بود و هيچ‌گاه نمي‌توانيد با ناخن‌هاي شكيل ظاهر شويد. با اين حال استفاده بيش از اندازه از اين ويتامين در برنامه غذايي هم ممكن است در مواقع نادري سبب ايجاد نرمي و قوس در ناخن شود. هويج، زردآلو، جگر و همچنين تخم‌مرغ منابع خوبي براي دريافت اين ويتامين هستند.

آهن: كمبود شديد آهن سبب قوس برداشتن ناخن رو به بالا مي‌شود و نوك ناخن‌ها وقتي كمي از روي پوست بلندتر شدند به شكل زشتي درمي‌آيند. گاهي هم ممكن است اين كمبود به شكل ايجاد حفره‌هايي ريز و به اندازه سرسوزن روي ناخن ظاهر شود. حبوبات و غلات مي‌توانند اين كاستي را جبران كنند.

منگنز: وجود كافي اين عنصر در بافت ناخن مي‌تواند به زيبايي آن كمك كند. وقتي رشد ناخن‌هاي شما به اندازه استاندارد نباشد اين يكي از اصلي‌ترين نشانه‌هاي كمبود اين ماده مغذي است كه همواره بايد از طريق رژيم غذايي به بدن برسد. اين ماده مغذي در بلغور، جو، آرد گندم كامل، فندق و نان تهيه شده از گندم كامل يافت مي‌شود.
 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...