رفتن به مطلب
نحوه ی گذاشتن مطلب در انجمن
درخواست طراحی جلد برای رمان
قوانین و راهنمای ارسال کتاب در حال تایپ آمورش مخصوص تازه واردین
~~~Armita~~~

ویتامین دی خطر سرماخوردگی، آنفلوآنزا و دیگر عفونت‌های جدی تنفسی را کاهش می‌دهد

پست های پیشنهاد شده

دانشمندان می‌گویند ثابت کرده‌اند که ویتامین دی می‌تواند خطر سرماخوردگی، آنفلوآنزا و دیگر عفونت‌های جدی تنفسی را کاهش دهد.یک تحقیق تازه که در ژورنال پزشکی بریتانیا چاپ شده اطلاعاتی را از حدود یازده هزار بیمار در ۱۴ کشور جمع‌آوری کرده است.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

نتیجه این تحقیق نشان داد که مصرف روزانه قرص ویتامین دی تا دوازده درصد باعث کاهش عفونت‌ها می‌شود.پوست انسان این ویتامین را هنگامی که در معرض تابش آفتاب باشیم، می‌سازد و به همین دلیل، در بسیاری از کشورها در ماه‌های زمستان، میزان آن در بدن کم می‌شود.نتیجه این تحقیق بسیاری از کشورها را تشویق می‌کند که از الگوی آمریکا و فنلاند که در آنها ویتامین دی به غذاهایی همچون نان اضافه می‌شود، تبعیت کنند.به گفته محققان این تحقیق، مصرف ویتامین دی می‌تواند سالانه از سرماخوردگی و ابتلا به آنفلوآنزای بیش از سه میلیون نفر در بریتانیا جلوگیری کند.ویتامین آفتاب برای سلامت استخوان‌های انسان ضروری است و در سیستم ایمنی نیز نقش دارد. سیستم ایمنی بدن از ویتامین دی برای ساخت سلاح ضد میکروب که به جنگ باکتری‌ها و ویروس‌ها می‌رود، استفاده می‌کند.نهاد "بهداشت عمومی در انگلستان" اطلاعات مربوط به عفونت‌ها را در این تحقیق، قطعی نمی‌داند اما در عین حال مصرف ویتامین دی را توصیه می‌کند.به گفته این نهاد، ویتامین دی را باید برای داشتن استخوان‌های سالم‌تر و سلامت عضلات مصرف کرد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دکتر بنیامین جاکوبز، از اعضای شرکت‌کننده در این تحقیق، می‌گوید نقش مکمل‌های ویتامین D و یا مواد غذایی غنی شده با این ویتامین در پیشگیری از عفونت ریه غیرقابل‌انکار است.

آب‌وهوای ابری و بارانی معمولاً باعث می‌شود افراد از دریافت ویتامین D از طریق نور خورشید محروم‌ شوند.

بر اساس مطالعاتی که پیشتر انجام‌شده است، کمبود ویتامین D در بدن می‌تواند خطر شکستگی استخوان‌ها، بیماری قلبی، سرطان رودۀ بزرگ، دیابت، افسردگی و آلزایمر و حتی مرگ را افزایش دهد.

بدن انسان به‌طور طبیعی با قرار گرفتن در معرض نور خورشید ویتامین D تولید می‌کند. این در حالی است که غذاهایی نظیر ماهی سالمون و تن و زردۀ تخم‌مرغ حاوی مقادیر بالایی از ویتامین D هستند. این ویتامین را می‌توان به شیر یا سایر فرآورده‌ها نیز اضافه کرد و یا به‌صورت مکمل مصرف کرد.

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...